Google Adwords ή Google Ads ονομάζεται μια διαδικτυακή υπηρεσία διαφήμισης που στοχεύει σην προβολή κάποιου διαφημιστικού μηνύματος το οποίο οδηγεί στις ιστοσελίδες που ορίζει ο ιδιοκτήτης του website και εμφανίζεται στα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης της Google με τη χρήση επιλεγμένων λέξεων-κλειδιών.
Χρέωση:
Η χρέωση προς τους διαφημιστές επηρεάζεται αποκλειστικά από το πόσες φορές θα επισκεφτεί την ιστοσελίδα μέσω των μηνυμάτων αυτών (Pay per Click) και τα συνεργαζόμενα websites εισπράττουν ένα μέρος από το εισόδμα που θα παραχθεί.
Χαρακτηριστικά:
Τα Google Ads πρέπει να είναι σύντομα με όριο τίτλου: 25 χαρακτήρες, όριο κειμένου: 2 σειρές, η καθεμιά από τις οποίες θα έχει μέχρι 35 χαρακτήρες και μια διεύθυνση URL εξίσου μέχρι 35 χαρακτήρες.
Πλεονεκτήματα τις Καμπάνιας Google Adwords:
- Ελεγχόμενο κόστος (CPC):
Καθώς πληρώνετε μόνο κάθε φορά που ο χρήστης επισκεφθεί την ιστοσελίδα μέσω της διαφήμισης και ορίζετε εσείς την τιμή του κάθε κλικ ανάλογα με το πόσο συχνά επιθυμείτε να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης.
- Στοχευμένη διαφήμιση
Με την καμπάνια Google Adwords μπορείτε να διαφημίσετε την επιχείρησή σας μέσω διαφημιστικών banners σε websites με ανάλογη θεματολογία και, όπως και πριν, η χρέωση γίνεται ανά προβολή και κλικ των επισκεπτών.
- Δυνατότητα προγραμματισμού:
Σας δίνεται η επιλογή να επιλέξετε την τιμή, τη διάρκεια προβολής αλλά και την ώρα της ημέρας που θέλετε να προβάλλεται το διαφημιστικό σας μήνυμα.
- Στοχευμένο κοινό:
Μέσω των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούνται, η διαφήμιση σας προβάλλεται μόνο σε χρήστες που αναζητούν πληροφορίες σχετικές με το δικό σας περιεχόμενο, οπότε αυξάνονται οι πιθανότητες πώλησης αλλά και η αναγνωρισιμότητα της εταιρίας σας.
- Παρακολούθηση αποτελεσμάτων:
Μέσω των εργαλείων της Google μπορείτε να παρακολουθείται καθημερινές και εβδομαδιαίες αναφορές σχετικές με την απόδοση των διαφημίσεών σας και την απήχησή τους ως προς τους χρήστες.
- Στοχευμένες περιοχές:
Τα Google Ads δίνουν την δυνατότητα να επιλέξετε σε ποιές χώρες, πόλεις ή περιοχές θέλετε να προβληθεί η διαφήμισή σας οπότε είναι ευκολότερο να πλησιάσετε το κοινό που βρίσκεται πιό κοντά στην επιχερησή σας.
- Remarketing:
Η συγκεκριμένη επιλογή του Google Ads προβάλλει τις διαφημίσεις μόνο σε αυτούς που έχουν επισκεφτεί ξανά την ιστοσελίδα σας στο παρελθόν, κάτι που συμβάλλει αρκετά στη μετατροπή των επισκεπτών σε αγοραστές (Conversion Rate).
- Επεκτάσεις:
Αυτή η επιλογή του Google Ads σας επιτρέπει να προβάλλετε κάποιες επιπλέον πληροφορίες από το επιτρεπτό όριο χαρακτήρων όπως η διεύθυνση της επιχείρησης, το τηλέφωνο αλλά και περισσότερους συνδέσμους, κάτι που βοηθά στην μεγιστοποίηση των επισκέψεων.
Κάποιες αυτόματες επεκτάσεις που δημιουργεί το Google Ads όταν θεωρήσει πως θα αυξήσουν την απόδοση της διαφήμισης είναι οι βαθμολογίες πωλητών και καταναλωτών, οι δυναμικές επεκτάσεις συνδέσμου και οι προηγούμενες επισκέψεις.
- Google Ads Keyword Planner:
Το εργαλείο αυτό επιτρέπει την αυτόματη δημιουργία λιστών οι οποίες περιέχουν λέξεις-κλειδιά σχετικές με την ιστοσελίδα που μας ενδιαφέρει.
Λόγοι που μπορεί να είναι χαμηλές οι πωλήσεις σας
- Conversion Rate Optimization:
To CRO είναι η διαδικασία αύξησης του ποσοστού μετατροπής των επισκεπτών σας σε αγοραστές με στόχο τη μείωση του κόστους που απαιτείται ώστε τα clicks στις διαφημίσεις να μετατραπούν σε πωλήσεις. Αν λοιπόν δεν έχετε επενδύσει αρκετά σε αυτό μπορέι να έχει επιπτώσεις στις πωλήσεις σας.
- Landing page:
H Landing page είναι και η μοναδική ευκαιρία για να τραβήξετε το ενδιαφέρον του επισκέπτη καθώς είναι το πρώτο πράγμα που θα δει όταν πατήσει πάνω στο ad. Πρέπει λοιπόν να φροντίσετε να είναι σωστά σχεδιασμένη και αποτελεσματική.
- Keywords:
H επιλογή των κατάλληλων keywords χρειάζεται μεγάλη προσοχή γιατί δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ συγκεκριμένα, ούτε πολύ γενικά για να μην καταλήξουμε αντίστοιχα σε χαμηλό όγκο αναζητήσεων και σε κοινό που δεν χρειάζεται τις υπηρεσίες που έχετε να προσφέρετε.
- CPC/CPA:
Ένα συχνό λάθος που παρατηρείται είναι πως μια εταιρία δίνει περισσότερη προσοχή στη μείωση του κόστους ανά κλικ, ενώ θα έπρεπε να δίνει στο μέσο κόστος ώστε να υπάρχει ένα conversion στην ιστοσελίδα τους.
- Calls-to-Action:
Σημαντικός παράγοντας για να προσελκύετε επισκέπτες στη σελίδα σας μέσω των Google Ads είναι η ορθή χρήση των CTAs. Αν ένας χρήστης έχει τη δυνατότητα να δει μέσω των Calls-to-Action κάποιες σημαντικές πληροφορίες όπως τα στοιχεία επικοινωνίας, οι πιθανότητες να επισκευθεί το website είναι με το μέρος σας.
- Το κοινό σας:
Όπως αναφέρθηκε και πριν, είναι σημαντικό να μην στοχεύουμε σε πολύ περιορισμένο αλλά όχι και σε υπερβολικά μεγάλο κοινό. Πρέπει να φροντίσετε να καταλήξουν οι διαφημίσεις σας σε άτομα που όντως χρειάζονται τις υπηρεσίες σας. Για παράδειγμα, εάν το προϊόν που διαφημίζετε ήταν γυναικεία παπούτσια θα ήταν ανώφελο να εμφανίζετε τις διαφημίσεις αυτές σε ανδρικό κοινό.